Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

A może nad morze? 06.06. - 10.06. 2022. - Krynica Morska.

Utworzono dnia 17.06.2022

W tym roku w ramach wypoczynku letniego wybraliśmy się do Krynicy Morskiej. Jest to największe i najczęściej odwiedzane miasto na Mierzei Wiślanej nad Morzem Bałtyckim, położone pomiędzy Zatoką Gdańską, a Zalewem Wiślanym oraz idealne miejsce wypadowe do zwiedzania całej okolicy.

Nasza tegoroczna trasa turystyczna to: Krynica Morska, Frombork, Gdynia i Gdańsk.

Zwiedzaliśmy Krynicę Morską kolejką turystyczną i pieszo m.in.: Wielbłądzi Grzbiet - najwyższy szczyt Mierzei Wiślanej i najwyższa stała wydma w Europie o wysokości 49,5 m n.p.m. To jedyny naturalny punkt widokowy, z którego widać równocześnie Zatokę Gdańską i Zalew Wiślany. Byliśmy także w jedynej działającej na Mierzei Wiślanej latarni morskiej o wysokości 27 metrów. Odpoczęliśmy w Kawiarni Pod Globusem w Domu Misyjnym Księży Werbistów „Bursztyn” .

Spacerowaliśmy lasem, nadmorską plażą i ulicami miasta. Ciekawe punkty turystyczne, w których byliśmy to spacerowe molo, przystań rybacka i port jachtowo-pasażerski, z którego wypływają statki w rejsy wycieczkowe od strony Zalewu Wiślanego. Atrakcją jest także pomnik w centrum miasta przedstawiający stado przyjaznych dzików. Te zwierzęta od lat kojarzone są z Krynicą Morską. Są tam niemal zawsze i wszędzie, na terenach leśnych i zabudowie. Cały rok można je obserwować, ale ne można dokarmiać i należy być ostrożnym, gdy zobaczy się je w okolicy.

Odbyliśmy rejs statkiem po Zalewie Wiślanym do Fromborka, gdzie zwiedziliśmy Wzgórze Katedralne, Nowy Pałac Biskupi i punkt widokowy na dzwonniczej Wieży Radziejowskiego oraz wysłuchaliśmy koncertu organowego w Bazylice Archikatedralnej WNMP i św. Andrzeja. Byliśmy także na Rynku z fontanną i pomnikiem Mikołaja Kopernika.

W Gdyni zwiedziliśmy Akwarium Gdyńskie w Morskim Instytucie Rybackim na Molo Południowym. Jest to niezwykły i nowoczesny ogród zoologiczny, który prezentuje faunę i florę związaną ze środowiskiem wodnym i wodno-lądowym.

Oglądaliśmy rafę koralową, toń oceaniczną, tropiki Amazonii i Morze Bałtyckie. Są tam naprawdę rzadkie gatunki, jak płaszczka słodkowodna, ośmiornica olbrzymia, rekin przydenny, pirania czerwona, najmniejszy na świecie krokodyl – krokodyl krótkopyski czy najcięższy wąż świata – anakonda zielona i wiele innych ciekawych ryb, płazów i gadów pochodzących z różnych rejonów świata. Gdyby nie akwarium, pewnie nie mielibyśmy okazji nigdy ich spotkać. Ogromną atrakcją jest też sama możliwość oglądania rafy koralowej, która mieni się niesamowitymi barwami.Poza tym w części muzealnejprezentowane spreparowane okazy flory i fauny morskiej. Można też podziwiać płaskorzeźby i plansze prezentujące wiadomości na temat życia w morzu. Jest tu również Sala Bałtycka, w której znajduje się mapa przedstawiająca dno Bałtyku.

Byliśmy także w porcie morskim Gdynia nad Zatoką Gdańską. W Śródmieściu na Molo Południowym widzieliśmy tam ogromne statki: Statek-muzeum „Dar Pomorza”, Okręt-muzeum ORP „Błyskawica” i Statek Pirat.

W Gdańsku spacerowaliśmy po Starym Mieście. Widzieliśmy Fontannę Neptuna, Ratusz Główny Miasta, Muzeum Gdańska, Bazylikę Mariacką, Długi Targ, Zielony Most, Bramę Zieloną i Bramę Żuraw. Odwiedziliśmy także Muzeum Bursztynu - Wielki Młyn na Starym Mieście.

Na pierw­szej kon­dy­gna­cji budynku można dowiedzieć się o pro­ce­sie powsta­wa­nia bursz­tynu. A trzeba wie­dzieć, że nie­mal na całym świe­cie jest ok. 300 odmian żywic, w róż­nym wieku i kolo­rze. Nasz bursz­tyn bał­tycki powstał ponad 40 mln lat temu. Na dru­giej kon­dy­gna­cji są przedstawione wyroby z bursz­tynu: obiek­ty zabyt­kowe i współ­cze­sna biżu­te­ria. Widzieliśmy przeróżne rodzaje i formy bursztynu – wszystkie to piękne i złote krople zastygłej żywicy czyli tzw złoto północy.

W drodze powrotnej odwiedziliśmy Sanktuarium N.M.P. Jazłowieckiej w klasztorze Sióstr Niepokalanek w Szymanowie.

Podczas wypraw,spacerów i zabawy na nadmorskiej plaży towarzyszyła nam piękna i słoneczna pogoda oraz bardzo dobre humory.

Kolejny wyjazd upłynął nam w pozytywnej atmosferze. Jesteśmy bogatsi o nowe doznania i piękne wspomnienia. Był to zarówno wyjazd wypoczynkowy, jak i edukacyjny.

Dziękujemy wszystkim za ciekawy i obfitujący w wiele wrażeń wyjazd oraz wspólnie i przyjemnie spędzony czas.

Fotorelacja z wyjazdu – w Galerii. Miłego oglądania!

#Krynica Morska #Gdynia #Gdańsk #Frombork #Morze Bałtyckie #relaks na łonie natury #plaża las #woda piasek #spaceruję bo lubię #złote bursztyny #muszle morskie #już nie ma dzikich plaż #podróże małe i duże #widoki wrażenia wspomnienia #morska słona woda #jod bałtycki #statki porty mosty molo #ryby mewy kaczki rybitwy #dzik jest dziki #Neptun bóg mórz #Mikołaj Kopernik #słońce i ziemia #wschody i zachody #morza szum ptaków śpiew złota plaża pośród drzew #dzień po dniu upływały razem nam rano skwer plaża lub molo gdy zapadał zmierzch #kochamy i polecamy polskie morze

Wypoczynek letni - Krynica Morska 2022

Utworzono dnia 17.06.2022, 22:08

[ Grafika. 140 fotografii kolorowych przedstawiających przebieg wycieczki grupowej do Krynicy Morskiej w ramach wypoczynku letniego 2022r. Obrazy zawierają: osoby, budynki, plaża, morze, niebo, słońce, las, zwierzęta, statki, porty, mosty, molo, pomniki, wystawy, bursztyny, boisko, ulice miasta, ścieżki leśne, drzewa, latarnia morska, kolejka, lampiony, kolejka, piasek, woda.]

Pogoda

Zegar

Kalendarium

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.